Haber

Titanik’in Bitmeyen Acı Hikayesi

Titan ve Titanic’in kaderleri aynıydı, ne yazık ki tarih tekerrür etti ve Titan 5 kişinin ölümüne sebep oldu.

Titanik yapılırken o kadar gurur ve özgüven vardı ki “Titanik batmazdı”, “Titanik’e zarar vermek mümkün değil”.

Titan ile yola çıkanların özgüvenleri ve yürekleri muhtemelen alışılmışın çok üzerindeydi.

Kibir, gurur ve cüretkarlık ne güzel şey değil mi?

Titanik’in kaptanı Edward John Smith’ti. Smith bir İngiliz denizciydi ve White Star Line’ın en deneyimli kaptanlarından biriydi.

1904’te White Star Line’a katıldı ve birçok büyük yolcu gemisini kaptan olarak yönetti.

Ayrıca Titanik seferinin kaptanlığına atandı.

O gece Titanik faciasında hayatını kaybedenler arasında maalesef buzdağının içine daldı.

Smith’in yolcuların güvenliğini sağlamak için son ana kadar gemide kalmayı tercih ettiği biliniyor.

Titanik kaptanı Edward John Smith felaketten sağ çıkamadı.

Titanik, 15 Nisan 1912’de bir buzdağıyla çarpıştıktan sonra batan dünyanın en ünlü yolcu gemisidir. Bu olay 1500’den fazla insanın ölümüne neden olmuştur.

Titanic, White Star Line şirketi tarafından inşa edilen bir gemiydi ve o zamanlar dünyanın en büyük yolcu gemisi olarak kabul ediliyordu. İngiltere’nin Belfast kentindeki Harland and Wolff tersanesinde inşa edilmiştir. Titanik’in yapımı yaklaşık iki yıl sürdü ve 31 Mayıs 1911’de denize indirildi.

Titanik, yolculuğuna 10 Nisan 1912’de İngiltere, Southampton’dan başladı. Rotası, İrlanda’nın Queenstown limanına (şimdi Cobh olarak biliniyor) ve ardından New York, Amerika Birleşik Devletleri’ne doğruydu. Ancak gemi trajik bir şekilde ilk yolculuğunda battı.

14 Nisan 1912’de saat 23:40 civarında, gemi Kuzey Atlantik’te Banks of Newfoundland yakınlarında bir buzdağına çarptı. Bu çarpışma sonucunda geminin yan tarafı ağır hasar görmüş ve geminin içine hızla su sızmaya başlamıştır. Titanik, 15 Nisan 1912’de saat 02:20’de tamamen sular altında kaldı.

Titanik’in batması, dönemin en büyük felaketlerinden biri olarak tarihe geçti. Gemideki filika sayısının yetersiz olması ve yolcu gemisinde kurtarma ekipmanı bulunmaması nedeniyle birçok insan hayatını kaybetti. Titanic’teki toplam 2224 yolcu ve mürettebattan 1.500’den fazlası öldü.

Bu felaketin ardından denizcilik düzenlemeleri ve güvenlik önlemleri önemli ölçüde iyileştirildi. Geminin batması tarih boyunca pek çok filme, kitaba ve müzik eserine ilham kaynağı olmuştur. Titanik hikayesi hem trajedisini hem de insanlık tarihindeki dersleri simgeliyor.

Titanic’in batarken çarptığı bölgede başka gemiler de vardı, ancak o sırada iletişim ve kurtarma teknolojisi sınırlıydı ve acil durumun ciddiyeti tam olarak anlaşılmamıştı. Titanic’in imdat sinyalleri ve çağrıları diğer gemilere iletilse de, bazı gemi kaptanları tarafından ciddiye alınmadı veya yanlış yorumlandı. Sonuç olarak, Titanik batarken RMS Carpathia adlı yakındaki bir gemiye imdat çağrıları gönderildi ve Carpathia olay yerine olabildiğince çabuk ulaştı ve Titanik’ten sağ kurtulanları kurtardı. Ancak bu yardım girişimi Titanik’in batmasını engellemeye yetmedi ve çok sayıda insan hayatını kaybetti.

Titanik felaketi hakkında birçok değerli kitap yazıldı. İşte Titanik hakkında değerli kabul edilen bazı kitaplar:

1. Hatırlanması Gereken Bir Gece – Walter Lord: Bu kitap, en ünlü Titanik kitaplarından biridir. Walter Lord, sağlam araştırmalara dayanarak geminin batışını anlatıyor ve hayatta kalanların anlatımlarına dayanan bir anlatı sunuyor.

2. Titanik: Resimli Bir Tarih – Don Lynch ve Ken Marschall: Bu kitap, Titanik’in tarihini ayrıntılarıyla anlatan zengin resimli bir kaynaktır. Don Lynch’in metinleri, Ken Marschall’ın orijinal çizimleriyle birleştiğinde, geminin hikayesine hayat veriyor.

3. SS Titanik’in Kaybı – Lawrence Beesley: Lawrence Beesley, birinci sınıf bir yolcu olarak Titanik felaketine ilk elden tanık oldu. Bu kitap, Beesley’in kişisel deneyimlerini ve gözlemlerini içeren anılarına dayanmaktadır.

4. Titanik: Felaketten Gelen Sesler – Deborah Hopkinson: Deborah Hopkinson, Titanik olaylarının öyküsünü, felaketi ve hayatta kalanları kapsayan genç okuyucular için bir kitap olarak anlatıyor. Kitap, gerçek kişilerin tanıklıklarına ve belgelerine dayanmaktadır.

Titanik faciası hakkında çeşitli filmler yapılmıştır. İşte bazı tanınmış Titanik filmleri:

bir. titanik (1997) – James Cameron’ın yönettiği, başrollerinde Leonardo DiCaprio ve Kate Winslet’in yer aldığı bu film büyük bir başarı yakaladı ve 11 Oscar ödülü kazandı. Film, Jack ve Rose adlı iki farklı sosyal sınıftan gencin aşk hikayesini anlatırken aynı zamanda geminin batışını da gösteriyor.

2. Hatırlamak için bir gece (1958) – Walter Lord’un aynı adlı kitabından uyarlanan bu film, Titanik’in batışını gerçekçi bir şekilde anlatıyor. Dönemin gerçek olaylarına dayanmaktadır ve olayı gerçekçi bir şekilde yeniden canlandırmasıyla bilinir.

3. titanik (1953) – Yönetmenliğini Jean Negulesco’nun üstlendiği bu film, 1950’lerin romantik dram türünde bir yapım. Film, farklı sosyal sınıflardan bir çiftin Titanik’e binmelerini ve felaket sırasında yaşadıklarını anlatıyor.

4. titanik (2012) – Julian Fellowes’un yazıp yönettiği bu mini dizi ITV tarafından yayınlanıyor. Farklı karakterlerin hikayelerine odaklanan film, Titanic’in son saatlerine ait olayları gösteriyor.

Titanik faciasından kurtulanların arasında bir kısmı mahkemeye başvurarak tazminat talep etti.

Özellikle hayatta kalan Amerikalılar, White Star Line şirketine karşı dava açtılar. Bu davaların bir kısmı tazminatla sonuçlanmış, bir kısmı ise uzun hukuki süreçlerden sonra sonuçsuz kalmıştır.

Davaların birçoğu, yolcuların gemideki güvenlik önlemlerinin yetersiz olduğunu ve batma sırasında hatalı davranıldığını iddia etmesi üzerine açıldı. White Star Line şirketi ise geminin donanım ve güvenlik standartlarının o dönemin gerekliliklerini karşıladığını savundu.

Sonuç olarak, bazı hayatta kalanlar tazminat alabilmiştir, ancak bu süreçlerin tamamen haklı olduğu veya mağdurların tam olarak tatmin edildiği söylenemez.

Örneğin, bazı kaynaklara göre hayatta kalanlar arasında yer alan önde gelen iş insanlarından IV. . Bu dönemde oldukça yüksek bir tazminat ölçüsü olarak kabul edildi.

Evet, bazı mürettebat üyeleri ve yolcular Titanik felaketinden sağ kurtuldu. Felaketten kurtulanların sayısı 700 civarındaydı. Aralarında kadınlar, çocuklar, bazı erkek yolcular ve mürettebat vardı. Hayatta kalanlar arasında cankurtaran botlarına binenler, denize atlayanlar, kurtarma botları tarafından bulunanlar ve diğer çeşitli kurtarma yöntemlerini kullananlar vardı. RMS Carpathia gemisi, Titanik’ten sağ kurtulanları en yakın gemi olarak alıp onları bir inanç yerine getirdi. Ancak batma sırasında birçok insan hayatını kaybetti ve çoğu denizde donarak veya boğularak öldü.

Titanik felaketinde ölenlerin hepsi bulunamadı. Afet sonrası yapılan kurtarma operasyonlarında hayatını kaybedenlerin bir kısmı denizde bulunarak kurtarılsa da birçoğu denizin derinliklerine gömüldü veya açık denizlere sürüklendi. Toplamda yaklaşık 1.500 kişi hayatını kaybetti ve bazı cesetler asla bulunamadı.

İlerleyen yıllarda Titanik kazasının olduğu yerde bazı cesetler bulundu. 1985’teki bir keşif gezisi sırasında, enkazın yakınında birkaç ceset bulundu. Ancak bu cesetlerin çoğu gömüldü veya denize atıldı.

Titanik enkazından bugüne kadar yapılan keşiflerde, halen kayıp bazı cesetlerin bulunması umuduyla çalışmalar devam ediyor. Ancak hepsini bulmak veya tespit etmek mümkün olmayabilir.

Titanik faciasının ardından White Star Line şirketi hem prestijini hem de mali durumunu olumsuz etkileyen bir süreç yaşadı. Felaketten sonra halk tarafından eleştirildiler ve güvenilirlikleri sorgulandı.

White Star Line, Titanic’in batmasından kısa bir süre sonra büyük bir iflas tehlikesiyle karşı karşıya kaldı. Afet sonrası açılan davalar ve tazminat talepleri nedeniyle şirketin mali durumu zora girdi. Ancak daha sonra rakip şirketlerin yardımıyla ve devlet desteğiyle iflastan kurtuldu.

1914 yılında White Star Line, satın alınan büyük İngiliz nakliye şirketi International Mercantile Marine Co. (IMM) tarafından satın alındı. Bu satın alma, White Star Line’ın İBB’nin bir parçası olmasına ve kaynaklarını yeniden yapılandırmasına yardımcı oldu.

White Star Line, 1934 yılında Cunard Line ile birleşerek Cunard-White Star Line oldu. Bu birleşme, şirketin finansal gücünü ve operasyonlarını iyileştirdi. Ancak White Star Line resmen sona erdi ve marka adı kayboldu.

Titanik felaketinden sonra birebir aynı tasarım ve özelliklere sahip bir gemi doğrudan inşa edilmedi. Ancak Titanik’in batmasından yaklaşık 100 yıl sonra, modern teknoloji ve gelişmelerle donatılmış benzer bir yolcu gemisi olan ‘Titanic II’ projesi duyuruldu.

Titanic II projesi, 2012 yılında Avustralyalı iş adamı Clive Palmer tarafından başlatıldı. Başlangıçta 2016 yılında tamamlanması planlanan geminin inşası daha sonra ertelenmişti. Titanic II’nin orijinal gemiye çok benzemesi ve orijinal tasarım ve estetiği koruması amaçlanıyor. Ancak modern güvenlik önlemleri ve ileri teknolojilere yer verilmesi planlanıyor.

Titanic II projesinin şu anki durumu hakkında kesin bir bilgiye sahip değilim.

Titanik enkazını kaldırmak, birçok teknik ve etik zorlukla karşılaşacak karmaşık bir operasyon olacak. Titanik, Kuzey Atlantik’in derin sularına batmış durumda ve enkazı uluslararası sularda.

Teknik olarak, Titanic’in gemi enkazını kaldırmak için gereken ekipman, kaynaklar ve uzmanlık muazzam olacaktır. Batık zamanla çürümeye maruz kalmış ve çeşitli modüllere bölünmüştür. Bu da batık bütünlüğünün korunmasını zorlaştıran bir unsurdur.

Etik olarak, Titanic batığı büyük bir tarihi anıttır ve birçok kişi tarafından saygı duyulan bir mezar yeri olarak kabul edilir. Batığın kaldırılması, tarihi ve kültürel değerini değiştirebilmekte ve koruma alanı olan batığın özgünlüğünü etkileyebilmektedir.

Bu sebeplerden dolayı şu anda Titanik enkazını kaldırmaya yönelik resmi bir girişim veya plan bulunmamaktadır. Genel olarak batığın korunması, bilimsel araştırmaların yapılması ve anıtsal niteliğinin korunması önemlidir.

Titanik’in batmasına neden olan buzul bir buzdağıydı. 14 Nisan 1912’de Titanic, Kuzey Atlantik’te Banks of Newfoundland yakınlarında bir buzdağına çarptı ve hasar gördü. Buzdağı, o gece nöbetçi muhafızın çarpmadan önce zamanında fark etmediği veya gözden kaçırmadığı bir engeldi.

Titanik’in rotası bilinen buzdağı bölgelerinden geçiyordu ama o zamanlar buzdağlarının tam konumunu tespit edip uyarı verecek gelişmiş teknolojik sistemler yoktu. Geminin hızının düşürülmesi, buzdağı tehlikesine karşı daha uyanık olunması veya rotasının değiştirilmesi için hiçbir önlem alınmadı.

Buzdağına çarpması sonucu Titanik’in yan tarafı ciddi şekilde hasar gördü ve geminin içine hızla su sızmaya başladı. Bu, geminin batmasına ve trajik sonucuna yol açtı. Titanik faciası, denizlerdeki buzdağlarının ve diğer engellerin daha dikkatli gözlemlenmesi ve seyirler sırasında önlem alınması gerekliliğini vurgulayan bir dönüm noktası olmuştur.

Evet, günümüzde gemiler, okyanuslardaki buzdağlarını radar ve diğer ileri teknolojik sistemlerle tespit ederek uyarılmaktadır. Modern denizcilikte, buzdağları gibi düzensizlikleri tespit etmek için gemilerdeki radar sistemleri kullanılmaktadır. Bu radar sistemleri, uzaktan radar yansıması kullanarak buzdağlarını algılayabilir ve geminin rotasını buna göre ayarlamasına olanak tanır.

Ayrıca uydu tabanlı görüntüleme sistemleri ve meteorolojik bilgiler buzdağlarının tespiti ve takibinde değerli bir rol oynamaktadır. Bu bilgiler denizcilik otoriteleri ve hava tahmin kuruluşları tarafından gemilere iletilir ve buzdağı bölgelerindeki risklere karşı uyarılar yapılır.

Bu ileri teknolojik sistemler ve bilgi paylaşımı sayesinde buzdağları gibi potansiyel tehlikeler gemiler tarafından daha doğru tespit edilebilmekte ve önlem alınabilmektedir. Böylece Titanik felaketinde olduğu gibi buzdağı çarpışmalarını önlemek için önlemler geliştirildi.

Titanic’i günümüzün yolcu gemileriyle karşılaştırmak için bazı önemli farklılıkları göz önünde bulundurabiliriz:

1. Boyut: Titanic o dönemin standartlarına göre büyük bir gemiydi ama günümüz yolcu gemileri genellikle çok daha büyük boyutlara sahip. Günümüzün modern yolcu gemileri genellikle binlerce yolcuyu ve binlerce mürettebatı barındıracak şekilde tasarlanmaktadır.

2. Teknoloji: Gemi inşa ve denizcilik teknolojisi önemli ölçüde ilerlemiştir. Günümüzün yolcu gemileri, daha gelişmiş navigasyon sistemleri, irtibat sistemleri, güvenlik sistemleri ve hatta eğlence ve konfor teknolojileri gibi bir dizi yenilikçi özelliğe sahiptir.

3. Güvenlik Standartları: Titanik felaketinden sonra deniz güvenlik standartları önemli ölçüde iyileştirilmiştir. Günümüzde yolcu gemileri, katı güvenlik protokolleri, cankurtaran botlarının yeterliliği, yangın önleme sistemleri, acil durum tahliye prosedürleri ve daha fazlasını içeren bir dizi güvenlik önlemine sahiptir.

4. İklim İzleme ve İrtibat: Günümüzün yolcu gemileri, iklim izleme ve iletişim teknolojileri sayesinde daha doğru hava durumu tahminleri ve denizcilik yetkilileri ve diğer gemilerle daha etkili bir bağlantı sağlayabilir.

5. Yolcu Konforu ve Eğlencesi: Günümüz yolcu gemileri, yolcularına çok çeşitli aktiviteler ve eğlenceler sunmaktadır. Geniş yüzme havuzları, su kaydırakları, spor salonları, kaplıcalar, restoranlar, tiyatrolar, gece kulüpleri ve daha birçok mekan, yolculara konforlu ve keyifli bir deneyim yaşatmak için tasarlandı.

Titanik’in batması o dönemde büyük yankı uyandırmış ve insanları derinden etkilemişti. Devrinin en büyük ve en lüks yolcu gemisi kabul edilen Titanic, herkes için büyük bir gurur kaynağıydı. Bu nedenle geminin batması büyük bir şok ve ıstırapla karşılandı.

Bu şoklar ve acılar yıllar sonra hala devam etmektedir.

heyecan

instagram

Youtube

Facebook

bağlantılı

Bu makalede ortaya konulan fikir ve yaklaşımlar tamamen yazarlarının özgün fikirleri olup, Onedio’nun yayın politikasını yansıtmayabilir. ©Onedio

adana-escort
adiyaman-escort
afyon-escort
agri-escort
amasya-escort
ankara-escort
antalya-escort
artvin-escort
aydin-escort
balikesir-escort
bilecik-escort
bingol-escort
bitlis-escort
bolu-escort
burdur-escort
bursa-escort
canakkale-escort
cankiri-escort
corum-escort
denizli-escort
diyarbakir-escort
edirne-escort
elazig-escort
erzurum-escort
erzincan-escort
eskisehir-escort
gaziantep-escort
giresun-escort
gumushane-escort
hatay-escort
isparta-escort
mersin-escort
kars-escort
kastamonu-escort
kayseri-escort
kirklareli-escort
kirsehir-escort
kocaeli-escort
konya-escort
kutahya-escort
malatya-escort
manisa-escort
maras-escort
mardin-escort
mugla-escort
mus-escort
nevsehir-escort
nigde-escort
ordu-escort
rize-escort
sakarya-escort
samsun-escort
siirt-escort
sinop-escort
sivas-escort
tekirdag-escort
tokat-escort
trabzon-escort
tunceli-escort
urfa-escort
usak-escort
van-escort
yozgat-escort
zonguldak-escort
aksaray-escort
bayburt-escort
karaman-escort
kirikkale-escort
batman-escort
sirnak-escort
bartin-escort
ardahan-escort
igdir-escort
yalova-escort
karabuk-escort
kilis-escort
osmaniye-escort
duzce-escort
istanbul-escort
izmir-escort
kibris-escort
beylikduzu-escort

buca-escort
bornova-escort
konak-escort
karsiyaka-escort
cesme-escort
gaziemir-escort
balcova-escort
alanya-escort
manavgat-escort
konyaalti-escort
marmaris-escort
milas-escort
fethiye-escort
bodrum-escort
koycegiz-escort
kusadasi-escort
nazilli-escort
salihli-escort
didim-escort
kemer-escort
akhisar-escort
corlu-escort
cerkezkoy-escort
tarsus-escort
iskenderun-escort
sahinbey-escort
antakya-escort
esenyurt-escort
seyhan-escort
osmangazi-escort
kucukcekmece-escort
selcuklu-escort
ilkadim-escort
gebze-escort
polatli-escort
dalyan-escort
kumluca-escort
cankaya-escort
anamur-escort
cukurova-escort
yuregir-escort
torbali-escort
besiktas-escort
tuzla-escort
urla-escort
inegol-escort
aliaga-escort
luleburgaz-escort
biga-escort
ayvalik-escort
bandirma-escort
edremit-escort
girne-escort
lefkosa-escort
kesan-escort
siverek-escort
karakopru-escort
viransehir-escort
sehitkamil-escort
karabaglar-escort
bayrakli-escort
etimesgut-escort
mamak-escort
sincan-escort
altindag-escort
kepez-escort
aksu-escort
cigli-escort
menemen-escort
turgutlu-escort
defne-escort
karatay-escort
meram-escort
eregli-escort
mezitli-escort
yenisehir-escort
erdemli-escort
nilufer-escort
lara-escort
ortaca-escort
odunpazari-escort
tire-escort
gorukle-escort
atakum-escort
serdivan-escort
yakutiye-escort
akyazi-escort
dikili-escort
ortahisar-escort
soke-escort
datca-escort
kas-escort
serik-escort
yildirim-escort
izmit-escort
melikgazi-escort
seydikemer-escort
kocasinan-escort
talas-escort
oludeniz-escort
beykoz-escort
fatih-escort
pendik-escort
pamukkale-escort
kirikhan-escort
sancaktepe-escort
sile-escort
alsancak-escort
akcaabat-escort
pozcu-escort
side-escort
basmane-escort
mavisehir-escort
narlidere-escort
kemalpasa-escort
dudullu-escort
ceyhan-escort
seferihisar-escort
gumbet-escort
goztepe-escort
yalikavak-escort
bergama-escort
odemis-escort
selcuk-escort
darica-escort
catalca-escort
arnavutkoy-escort
bagcilar-escort
silivri-escort
umraniye-escort
beyoglu-escort
atakent-escort
maltepe-escort
halkali-escort
bahcelievler-escort
basaksehir-escort
merzifon-escort
mut-escort
dogubeyazit-escort
eryaman-escort
baglar-escort
dalaman-escort
bahcesehir-escort
sultangazi-escort
uskudar-escort
esenler-escort
saricam-escort
kozan-escort
aksehir-escort
beysehir-escort
cumra-escort
seydisehir-escort
sisli-escort
maslak-escort
mecidiyekoy-escort
sariyer-escort
dortyol-escort
samandag-escort
taksim-escort
etiler-escort
bebek-escort
levent-escort
atasehir-escort
bakirkoy-escort
gungoren-escort
zeytinburnu-escort
eminonu-escort
gazipasa-escort
silifke-escort
cekmekoy-escort
ortakoy-escort
sirkeci-escort
eyup-escort
gaziosmanpasa-escort
kadikoy-escort
kagithane-escort
kartal-escort
sultanbeyli-escort
eyupsultan-escort
atakoy-escort
gayrettepe-escort
dolmabahce-escort
sishane-escort
nisantasi-escort
camlica-escort
unkapani-escort
merter-escort
cengelkoy-escort
moda-escort
kozyatagi-escort
tarabya-escort
sultanahmet-escort
balat-escort
kasimpasa-escort
sirinevler-escort
avcilar-escort
buyukcekmece-escort
yesilkoy-escort
istinye-escort
sultanciftligi-escort
semsipasa-escort
yesiltepe-escort
hadimkoy-escort
cebeci-escort
saskinbakkal-escort
kavacik-escort
turgutreis-escort
fikirtepe-escort
kurtkoy-escort
emirgan-escort
zafer-escort
silivrikapi-escort
duatepe-escort
guzelyali-escort
tarlabasi-escort
yenidogan-escort
haznedar-escort
icerenkoy-escort
inonu-escort
kucukyali-escort
erenkoy-escort
kayisdagi-escort
yali-escort
bostanci-escort
caddebostan-escort
acibadem-escort
suadiye-escort
talatpasa-escort
kartaltepe-escort
seyrantepe-escort
rami-escort
tesvikiye-escort
agva-escort
esatpasa-escort
alibeykoy-escort
cihangir-escort
cevatpasa-escort
hamidiye-escort
caglayan-escort
karagumruk-escort
sogutlucesme-escort
orhangazi-escort
gunesli-escort
esentepe-escort
istiklal-caddesi-escort
hurriyet-escort
muratpasa-escort
ferikoy-escort
baglarbasi-escort
nenehatun-escort
icmeler-escort
yenigun-escort
ulus-escort
kecioren-escort
yenimahalle-escort
menderes-escort
yesilyurt-escort
kalkan-escort
ofis-escort
kayapinar-escort
ergani-escort
bismil-escort
sur-escort
ipekyolu-escort
ercis-escort
tusba-escort
ozalp-escort
kiziltepe-escort
artuklu-escort
foca-escort
yunusemre-escort
soma-escort
davutpasa-escort
cevizlibag-escort
cemberlitas-escort
kumburgaz-escort
kemerburgaz-escort
bayrampasa-escort
ayazaga-escort
belek-escort
kundu-escort
beldibi-escort
korkuteli-escort
beypazari-escort
cubuk-escort
elmadag-escort
haymana-escort
kahramankazan-escort
pursaklar-escort
akyurt-escort
basiskele-escort
cayirova-escort
derince-escort
dilovasi-escort
golcuk-escort
kandira-escort
karamursel-escort
kartepe-escort
korfez-escort
golbasi-escort
kahta-escort
ayvacik-escort
bozcaada-escort
can-escort
ezine-escort
gelibolu-escort
gokceada-escort
yenice-escort
palandoken-escort
aziziye-escort
horasan-escort
diyadin-escort
eleskirt-escort
patnos-escort
tutak-escort
gemlik-escort
gursu-escort
iznik-escort
karacabey-escort
kestel-escort
mudanya-escort
mustafa-kemalpasa-escort
bolvadin-escort
cay-escort
dinar-escort
emirdag-escort
sandikli-escort
suluova-escort
tasova-escort
munich-escort
stuttgart-escort
hopa-escort
yusufeli-escort
sinanpasa-escort
suhut-escort
bozdogan-escort
cine-escort
germencik-escort
incirliova-escort
bigadic-escort
burhaniye-escort
dursunbey-escort
erdek-escort
gonen-escort
karesi-escort
sindirgi-escort
susurluk-escort
amasra-escort
bozuyuk-escort
osmaneli-escort
genc-escort
karliova-escort
solhan-escort
adilcevaz-escort
ahlat-escort
guroymak-escort
hizan-escort
tatvan-escort
mutki-escort
gerede-escort
mudurnu-escort
bucak-escort
golhisar-escort
alaca-escort
iskilip-escort
osmancik-escort
sungurlu-escort
acipayam-escort
buldan-escort
civril-escort
honaz-escort
tavas-escort
uzunkopru-escort
tepebasi-escort
islahiye-escort
nizip-escort
nurdagi-escort
oguzeli-escort
araban-escort
bulancak-escort
espiye-escort
gorele-escort
tirebolu-escort
egirdir-escort
yalvac-escort
bunyan-escort
develi-escort
yahyali-escort
domanic-escort
gediz-escort
simav-escort
tavsanli-escort
akcadag-escort
battalgazi-escort
darende-escort
dogansehir-escort
alasehir-escort
demirci-escort
gordes-escort
avrupa-yakasi-escort
anadolu-yakasi-escort

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu